انتخابات پارلمانی در نروژ


رای‌دهندگان نروژی همین امروز (دوشنبه) به پای صندوق‌های رای می‌روند تا در انتخابات پارلمانی شرکت کنند.

رای‌دهندگان نروژی همین امروز (دوشنبه) به پای صندوق‌های رای می‌روند تا در انتخابات پارلمانی شرکت کنند.

برای همه رای‌دهندگان واجد شرایط یک کارت انتخاباتی فرستاده شده که روی اطلاعات مربوط به ساعات رای‌گیری و این که چه حوزه رای‌گیری باید در روز انتخابات توسط شخصی رای‌دهنده مورد استفاده قرار بگیرد، وجود دارد.

نظرسنجی‌ها نشان داده‌اند که مخالفان راست میانه‌روی دولت نروژ که وعده کاهش مالیات، خصوص‌سازی و کوچک کردن دولت را داده‌اند، به پیروزی قاطع در انتخابات پارلمانی همین امروز دست خواهند یافت و دولت حزب کارگر را که متهم به هدر دادن فرصت‌های اقتصادی کرده‌اند، کنار خواهند زد.

نخست‌وزیر احتمالی آینده نیز "ارنا سولبرگ"، از جناح محافظه‌کار خواهد بود. تنها خطر انتخاباتی پیش‌روی وی یک حزب مخالف مهاجرت است که شرکت آن در ائتلاف وی ممکن است برای دیگر هم‌پیمانان احتمالی وی ناخوشایند بوده و وی را از کسب اکثریت مطلق باز دارد.

نروژی‌ها در این انتخابات قصد دارند "ینس استولتنبرگ"، نخست‌وزیر فعلی را که از نظر آنها از بهترین موقعیت‌های اقتصادی استفاده نکرده، تنبیه کنند.

 

براساس نظرسنجی‌ها حزب کارگر متعلق به استولتنبرگ می‌تواند بیشترین سهم آراء یعنی 30 درصد را به دست بیاورد اما چهار حزب مخالف حدود 100 کرسی در مجموع به دست ‌آورده و این میزان کرسی حتی 15 کرسی از کسب اکثریت بیشتر است.

جهت اطلاع از آخرین تغییرات وب سایت نازترین در خبرنامه وبلاگ ثبت نام کنید:




نظرات شما عزیزان:

فصل پاییز
ساعت16:52---19 شهريور 1392
ﺗﺎﺑﺴﺘﺎﻥ !
ﺣﺎﻻ ﻛﻪ ﺩﺍﺭﻯ ﺗﻤﺎﻡ ﻣﻴﺸﻮﻯ
ﺑﮕﺬﺍﺭ ﺑﮕﻮﻳﻢ!
ﻛﻪ ﺭﻭﺯﻫﺎﻯ ﮔﺮﻣﺖ،
ﺳﺮﺩ ﮔﺬﺷﺖ ....


نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



سه شنبه 19 شهريور 1392